Jogja is een aanrader!

14 april 2015 - Bogor, Indonesië

Mijn eerste verhaal sloot ik af met een aanstaande beklimming van de vulkaan Merapi. Inmiddels al weer bijna 2 weken geleden ben ik nog steeds aan het nagenieten. Het was ongeloofelijk zwaar om de top te bereiken en Paul, de Amerikaanse gozer met wie ik samen klom, en ik hebben meermaals gezworen nooit meer een sigaret op te zullen steken. Eenmaal boven is de beloning echter groots al zag ik pas later op de foto's hoe mooi het werkelijk is. Ik was zo kapot dat ik er amper van kon genieten...Het was echt een geweldige ervaring en de foto's spreken denk ik voor zich.

Mijn plan om wat langer op 1 plek te blijven hangen heb ik ruimschoots ten uitvoer gebracht, ben in totaal 2 weken in Jogja gebleven en ben nu net in Bogor. In Jogja heb ik veel leuke mensen ontmoet en zodoende was ik nooit alleen en heb ik veel beleefd en gezien. In het hotel ontmoete ik een Rus met wie ik erg veel gelachen heb, hij kan erg goed gitaar spelen en zingen wat ook erg gezellig was. We gingen dan naar een restaurant om een biertje te drinken en binnen mum van tijd was de hele tent gevuld vanwege zijn entertainment. Samen met hem ben ik ook naar een zogenaamd free-house geweest, hier kan elke reiziger gratis slapen en eten en wordt er voorlichting gegeven hoe je zo goedkoop mogelijk kunt reizen. (gratis met de boot/trein en hoe je het beste kunt liften) Helaas versta ik geen Russisch..

Op een dag ging ik zomaar wat rondrijden op mijn scooter om te kijken of er ergens wat te beleven viel. Na een paar uur was ik een beetje teleurgesteld want er was nog steeds niets gebeurd. Ik was weer onderweg naar mijn hotel toen ik werd aangehouden op een kruising door de politie. Ik had door rood gereden zei hij, wat ook zo was overigens. Ik moest papieren laten zien, maar die had ik niet bij me. Hij zei: voor dit soort overtredingen moet je in Indonesie naar de rechtbank, ik denk niet dat dat is wat je wilt. Wat wil je betalen om dit op te lossen? Van te voren had ik hier al iets over gelezen dus ik wist gelukkig wat ik moest bieden. (200.000) Vervolgens heb ik een uur in hun kantoortje gezeten, koffie gedronken, gerookt en gezellig gekletst. Toch nog wat 'leuks' beleefd die ochtend.

Wat ik al een beetje verwacht had is afgelopen week ook gebeurd, ik ben ziek geworden. Op een gegeven moment na aandringen van een meisje met wie ik omging toch maar even naar de dokter gegaan. Het was een hele grappige/blije dokter, hij deed wat onderzoek voor de vorm en zei toen: Aah joh this is normal, everybody who come to Indonesia get sick! Ik heb wat antibiotica en nog wat dingen gekregen en inmiddels ben ik er weer helemaal bovenop! Vanochtend weer ontbeten met Nasi Goreng....

Op dit moment verblijf ik in Bogor op uitnodiging van Trian, een jongen die ik ontmoete in Baluran National Park. Hij heeft me opgepikt van het station en meegenomen naar zijn Universiteit omdat hij daar nog een bespreking had en ik kon gewoon mee naar binnen en ben met heel de klas op de foto gegaan haha. Ik slaap bij hem thuis en werd heel gastvrij ontvangen door de hele familie. (vanaf vanavond is er 7 dagen een ceromonie vanwege het overlijden van zijn opa, weet niet hoe dat gaat lopen) Morgen gaan we naar de Botanische Tuin hier in Bogor en heel misschien ga ik nog een driedaagse tocht doen naar een prachtig natuurgebied met een paar vrienden van hem. Twijfel een beetje of ik mijn visa wil verlengen of vrijdag naar Maleisie vlieg.

Tot zover live vanuit Prasetya Mandiri Politeknik Kent (Universiteit in Bogor)

1. Marja:
    14 april 2015
    Heel leuk om te lezen, leuke stijl van schrijven ook! ik zou denken dat je familie van me bent als ik lees hoe je zo zonder duidelijk plan rondjes gaat rijden. Xx, je zus
  2. Pa:
    14 april 2015
    Heeft die rus een mijnwerkers lampje op zijn hoofd ?
    het lijkt allemaal nogal heftig, jammer dat ik niet zo,n leuke stijl heb, anders zou je denken dat je dat van mij hebt,!!
    ( de kettingzaag is bot, wat nu?) groeten pa en ma
  3. Wezenloze:
    15 april 2015
    Mooie verhalen Henkie. Geniet maar lekker verder!
  4. Henk-Jan:
    19 april 2015
    #Pa en Ma. Die jongen met het mijnwerkerslampje is de Amerikaan. De Rus is de man met de baard en gitaar.