Kokkies

1 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Het wachten op de Kokkies duurde wat langer, hun vlucht was namelijk overboekt. Twaalf uur later kwamen ze aan in Hanoi, maar wel 600 euro rijker! De eerste avond hebben gezellig een biertjes gedronken op plastic krukjes in de gezellig straten van het oude gedeelte van Hanoi. De volgende dag hebben we onze brommers gehuurd en zijn we onderweg gegaan naar Sapa.

Vanaf 100 km buiten Hanoi was het rijden echt super mooi. Het rijden op zich, maar vooral ook de prachtige omgeving. Gelukkig is er niemand gevallen de afgelopen weken maar dat had makkelijk gekund. Koeien, geiten, stenen, kippen om maar wat dingen te noemen die je regelmatig moet ontwijken. Een keer remde ik heel hard voor een overstekend kuikentje omdat ik die uiteraard niet dood wilde rijden, dat was me bijna fataal. Sapa is het mooiste wat ik heb gezien tijdens deze reis en misschien wel tijdens mijn leven. De combinatie van de prachtige natuur (bergen) en de rijstvelden is echt geweldig. We hebben daar een trekking van 1 dag gedaan wat heel leuk en mooi en glad was, minpuntje Johan raakte daar zijn telefoon kwijt.

Na Sapa gingen we naar Ba Be lake, het grootste natuurlijke meer van Vietnam. Hier hebben we een boottocht op het meer gemaakt, mooi maar ook een beetje saai want het ziet er allemaal hetzelfde uit. 's Avonds in ons hotel kwam er een groep Vietnamezen eten. Ze hadden een soort bananalikeur in plastic flessen, uiteraard moesten wij dit ook proberen. Het werd vervolgens een groot feest, je wordt er namelijk behoorlijk dronken van.

Van Ba Be lake moesten we weer terug naar Hanoi omdat Jesse's tas niet was aangekomen. We hadden bedacht om daar even 3 dagen tot rust te komen en bij het zwembad te liggen, maar het weer viel niet echt mee. Jesse en Johan baalden hier natuurlijk van omdat het hun zomervakantie is. We veranderen onze planning en gingen eerder richting Halong Bay. Hier was niet veel te doen, maar het is een populaire bestemming om boottochten te maken op de zee tussen allerlei rotsachtige eilanden door. Dit hebben wij ook geboekt voor 2 dagen/1 nacht. Het was allemaal super slecht geregeld en het gratis bier was niet te zuipen maar al met al hebben we wel super gelachen. Vooral toen we onze kamersleutel kwijt waren en gingen onderhandelen over de prijs die we daarvoor moesten betalen. Als het goed is krijg ik daar nog een filmpje van.

Ondertussen begonnen de Kokkies steeds meer te balen van het weer en hebben we uiteindelijk een vlucht naar Bangkok geboekt. Toen we daar uit de taxi stapten hadden we gelijk een wolkbreuk te pakken.. Bangkok is een drukke stad met een hele beroemde straat, Khao san road. Hier hadden we onze hotels (4* voor kok, -3* voor molenaar) en hebben we ons wel aardig vermaakt. We zijn ook nog naar Pattaya gegaan voor 2 nachten om eventueel naar het strand te kunnen gaan. Wat we alleen niet wisten is dat deze stad alleen maar om sextoerisme draait. Dit was de meest bizarre plek van mijn reis tot nu toe. Help help hoorde we Johan opeens zeggen toen er een Russische paaldanseres over hem heen kroop...

Nu zijn we weer terug in Bangkok. De kokkies zijn vandaag nog met de fiets en boot een tocht door de stad aan het maken en morgen gaan ze al weer naar huis. Super snel gegaan die 3 weken, het was een super gave tijd.

Bedankt gasten!!