Bogor--KL--Jogja

26 april 2015 - Yogyakarta, Indonesië

Ik kan amper geloven dat er al weer 2 weken voorbij zijn! De tijd vliegt ineens voorbij :( Maar het is waarschijnlijk ook een goed teken, het betekend wellicht dat ik het naar mijn zin heb. Inmiddels ben ik weer terug in Jogja, de plaats waar ik al eens 2 weken ben geweest.

In Bogor ben ik naar de Botanische tuin gegaan, dit is een enorm groot park met enorm grote bomen! Ik was alleen dus desondanks een beetje saai. Buiten de poort ontmoete ik nog wel een interessante man, hij sprak opvallend goed Nederlands. Hij vertelde dat zijn grootmoeder werkzaam was voor een Nederlandse familie en dat hij zodoende ook Nederlands sprak. De meeste mensen komen niet verder dan: alles goed of kijken, kijken niet kopen.

Trian (mijn indonesische vriend uit Bogor) vroeg me mee te gaan naar een verjaardag van een vriend van hem in een karaokebar. Ik verwachte een zaaltje met een podium, maar we kwamen terecht in een privekamer met een grote lcd tv. Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar wellicht bestaat dit ook in Nederland? Ik heb me maar gericht op het drinken van bier want zingen is niet echt mijn sterkste kant!

Om langer in Indonesie te kunnen blijven moest ik mijn visa gaan verlengen. Met de broer van Trian ging ik naar het Immigratiekantoor. Hier bleek dat ik iemand uit Indonesie moest hebben om garant te staan voor mijn verblijf en al een vlucht of ander ticket moest hebben waaruit blijkt dat ik het land verlaat voor het aflopen van de verlengde visa. Aangezien ze alleen garant wilde staan als ik in Bogor bleef heb ik een retourvlucht geboekt naar Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur is een stad als Rotterdam, alleen een stukje warmer uiteraard. De lokale mensen (in het algemeen) zijn een koude douche als je Indonesie gewend bent. Toch heb ik hier 4 fijne dagen gehad doordat er veel andere backpacker waren waarmee ik om kon gaan. En niet te vergeten mijn Russiche vriend Vladimir die toevallig ook in KL was. We hebben een uitstapje gemaakt naar Batu Caves, net buiten de stad, met Julia (Rusland), Mercedes (Argentinie), Max (Zwitserland) en ik. Dit was een heel gezellig uitstapje en de Batu caves zijn indrukwekkend en leveren mooie foto's op.

Terug in Jakarta bleek Trian niet aanwezig..hij was voor in korte vakantie in Bandu. Het was een race tegen de klok, maar ik heb nog een ticket kunnen boeken terug naar Jogja. Hier heb ik het erg naar mijn zin gehad en nog steeds erg naar mijn zin. Vanaf hier ga ik rustig verder kijken wat mijn volgende bestemming is.Waarschijnlijk wordt dit Phuket, Thailand. Vanaf Singapore met de bus schijnt erg interresant te zijn.

Ik dacht dat er niets te vertellen viel maar het is toch weer een aardig verhaal. Mazzel!