Blut en dik..

14 mei 2015 - Koh Phangan, Thailand

Inmiddels ben ik op het Tropische eiland Kho Phangan in Thailand. Het is een zeer toeristisch eiland met heel veel 'hippe' mensen. Ze zijn allemaal zo hip dat ze niet hip meer zijn. Ik heb het hier, ondanks dat het heel mooi is, nog niet erg naar mijn zin en ga zondag waarschijnlijk weer op transport richting Siem raep, Cambodia. Later kom ik sowieso weer terug in Thailand aangezien mijn vliegtuig hiervandaan vertrekt richting Amsterdam.

Okey nog 1 verhaal uit Jogja dan..In Jogja heb ik een Indonesisch meisje ontmoet, Evi, met haar heb ik veel tijd doorgebracht. Ze had veel vrije tijd omdat ze net ontslag had genomen en weer op zoek was naar een baan. Het weekend voor dat ik weg zou gaan hadden we besloten om een weekendje naar Malang te gaan. De trein zou om 7.30 vertrekken en ze kwam me om 6 uur ophalen zodat we ruimschoots op tijd waren. We zaten te wachten op de trein en rustig wat te eten en koffie te drinken. Om 7.28 zagen we nog steeds geen trein, ik liep het perron op om het te vragen aan een beambte. De trein naar Malang komt aan de andere kant van het station zei hij...run! We zagen de trein nog net weg rijden...lange afstandstreinen gaan maar 1 of 2 keer per dag dus de trein was geen optie meer. Evi kwam met het idee om een auto te huren, goed idee. Het regende alleen verschrikkelijk hard, dus met de scooter naar een verhuurbedrijf was geen doen, we namen een taxi. We konden een auto huren maar dan moest haar scooter achterblijven... Evi weer met de taxi terug naar het station om haar scooter op te halen, na een half uur gaat mijn telefoon: ehm Henk ik denk dat mijn sleutels nog in mijn jas zitten... Uiteindelijk maar besloten om helemaal niet meer te gaan.

Hierna ben ik nog een paar dagen gebleven en toen het vliegtuig genomen naar Kuala Lumpur. Hier heb ik 1 nachtje geslapen om vervolgens de bus te nemen richting Hatyai, Thailand. Hier ook weer 1 nachtje geslapen en de volgende ochtend had ik een combiticket richting Kho Phangan. In totaal dus 3 dagen achter elkaar gereisd gemiddeld zo 10 uur per dag. Aardig vermoeiend maar ook wel interressant om tijdens de busreizen de landen te bekijken.

Na een kleine 2 maanden reizen kom ik tot de conclusie dat ik teveel het 'goede' leven heb geleefd. Ik ben wat kilo's aangekomen en heb al veel te veel geld uitgegeven. Nu moet ik 2 maanden goed op mijn geld gaan letten, ik hou momenteel zelfs een financieel dagboekje bij haha. Om mijn gewicht te reduceren doe ik lichamelijke activiteiten zoals wandelen en fietsen en eet ik wat minder vet en drink ik wat minder suiker. Bijvoorbeeld minder bier ;p

Ik hoop dat ik over 2 weken weer wat meer heb meegemaakt om over te vertellen. Hier op Koh Phangan is het vooral een beetje bruin worden, dat had ik tot op heden nog niet gedaan.

Doei